Rythm is a dancer

i Fredags så var det strömavbrott hemma i flera timmar, många delar av Udon var bäcksvart. Det mysiga med det var att gatorna var helt fyllda med ljus. Hela marknaden var upplyst med ljus kan inte beskriva hur jävla mysigt det såg ut, helt fantastiskt. Jag har ändå vart här i 9 år och det var den värsta stormen jag har sett i hela mitt liv. ALLA rum regnade in. Vårt andra sovrum var vattenfyllt, på 10 minuter tömde jag och Peter 3 stycken 10 liters hinkar med vatten. Träd blåste ner, tak blåste ner. Jag var ute på balkongen i ca 1,5 sekund och var genomsur. Helt galet. Vi tog vara på strömavbrottet och köpte värmeljus och mynta och satt nere i ingången till huset och drack mojitos. Underbart gott. Har aldrig gjort mojitos förut men det gick mkt bra. Mortlad mynta och lime, sockerlag, rom och soda åh va gott det var. Sen begav vi oss till Rythm och dansade hela natten. Efter rythm gick vi till Ongsa och blev behandlade som dom stjärnorna vi är. När vi gick därifrån var vi så fulla så det vart sänghalmen. Igår åkte vi till Big C och Macro och handlade. Vi handlade mjölk och bröd och fryst spenat. Jag gjorde fattiga riddare som min käre mor har lärt mig super gott och till middag lagade vi laxpudding. Vi börjar bli riktiga hejare på att laga mat faktiskt. I laxpuddingen hade jag lax, spenat, lök, vitlök, chili, potatis och äggstamning. Gud så gott det blev. Tänkte åka över till Kjelle med lite mat eftersom han ALLTID bjuder oss på mat och dryck. Men inte idag för Peter är så trött han kunde inte sova inatt. Så det får bli imorn om han är hemma då. Vi tar med lite pudding och sallad och kollar om han är hemma. Imorgon natt kommer Linda också jiho! Hon kommer vara i Bangkok imorgon kväll klockan 8 sen åker hon raka vägen upp hit. Tror hon kommer vara i Udon runt 5 på morgonen. Älskade Linda åh va glad jag är. Pussa pussa pussa på henne i massa dagar, min lilla pärla! Tror att jag ska städa hela huset idag också känner mig effektiv idag. Uppdaterar mer senare. Puss och Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0