FREDAG HELA VECKAN

Jaha så var det fredag igen. Det har regnat hela natten och nu är det ett litet uppehåll. Ska jobba idag och hela helgen för att kompencera ledighetsdagar i veckan. Känns helt okej, funderar på att bli arbetsnarkoman faktiskt.
På Lördag och Söndag hinner vi ändå göra massa saker för vi jobbar 12-18 altså 17-24 så det kommer bli göttmos. Laos väntar om nån vecka eller så först måste jag ner till Bangkok för att hämta mitt pass som det ser ut nu så kommer jag få åka själv om inte "han" sätter in pengar då blir det Bangkok för 2 och Avatar 3D IMAX och givetvis så hoppas jag innerligt på det känns lite scary att åka själv till en så stor stad när man är så liten som jag. Nu blir det promenad i Nong Bua 2 varv kanske sen frulle och jobbish. Just idag saknar jag min lilla lilla syster och min lille lille lillebror. Skulle bara vilja krama om dom hårt och pussa på dom, retas lite också såklart! Har jag sagt att jag ska börja plugga Thai på American University Alumni på min självaste födelsedag. Gjorde lite tester på datorn och jag kan mer än vad jag trodde. Men är så himla pepp på att plugga thai. Kommer plugga 2 kurser på 6 veckor totalt. Nytta och Nöje i ett. Hoppas ni alla får en underbar dag!
Adieu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det du jobbar med? Är det svårt att få jobb i Thailand?

2010-01-23 @ 12:24:32
Postat av: Sara

Hej Anonym, jag jobbar med försäljning för ett Svenskt företag. För ett Thailändskt företag krävs det nog en del men däremot så finns det massvis med Svenska företag som har kontor och baser i Thailand.

2010-01-23 @ 13:15:20
URL: http://liingliing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen,



Tack för ditt svar.

Vad är det du säljer?

Hur kommer man i kontakt med svenska företag i Thailand? Jag vill verkligen jobba i Thailand.

Har du några namn på svenska företag?

2010-01-23 @ 18:26:14
Postat av: Sara

Kära anonym, googla kolla arbetsförmedligen samt andra jobb sidor kämpa på! Vill man någonting har du ett mål finns det inget stopp du hittar din lösning!

2010-01-24 @ 00:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0