VÄRLDENS BÄSTA ÄVENTYR

Kan inte komma ihåg senast jag hade kul som jag hade i helgen. Den började som ni vet med en massa regn och Udon sen på lördag kring 16 tiden åkte vi till Relax och käkade Jag käka en stek och Peter en carbonara.
Efter vi hade åkt en bit på motorvägen så fick vi så klart punktering. Jag fick åka ett par km för det fanns ingen meck i sikte. Jag lagade moppen och hämtade upp P & P vi stannade vid vårat vanliga stop vid 108 shopen och tog oss en öl efter att vi hade åkt nån km fick vi punka IGEN, denna gången var allt stängt och några snälla killar öppnade sin shop och lagade punkat och bjöd oss på lao kao. Dom visste vem Peters pappa var och vi satt och snackade och skålade i nån timme.
Efter detta kom vi slutligen hem till Kognongsaeng. Där var det fest och vi satt nere hos Peter och Anders hela kvällen. Mycket mycket trevligt. Pompe både åt och drack sånt han inte fick, han var en riktig buse.


Söndags så hängde vi också med Peter och Anders asså jag har träffat mycket olika människor i mitt liv men jag har aldrig och då menar jag ALDRIG mött några så galna människor i hela mitt liv. Dom är totalt utan gränser dom herrarna. Nu snackar vi att dom kör på varann med mopparna, slår varann i huvudet medans dom kör i 90 blås, går ut på 3 timmars lao kao runda med apan, ja det finns inget dom inte gör eller jo att vara lugna.
Vi åkte iallafall ut på en lång bergstur med dom in i djungeln upp för vägar med stora stenblock man kunde knappt köra på vissa vägar eller stigar kanske jag ska säga.


Första stoppet var uppe i bergen där det finns en jätte vacker sjö i en bergsdal. Vi badade och chillade där ett tag.



Det var helt galet. Efter nån mil fick Anders soppatorsk mitt i djungeln och fick börja tolka med Peter. Efter ytterligare nån mil hittade vi en liten bergsby där vi kunde köpa soppa. Vi käkade och tog en öl. Anders fick igång moppen men då vart det fel på katalysatorn (fråga mig inte hur det stavas) Så den gick i 20 meter och stannade och höll på så i ett par timmar. Vi skrattade så mycket så vi fick kramp.







Dom åkte före för att Pompe försvann så vi var tvugna att vänta på honom. Jag välte moppen i leran Pompe springer iväg och lägger sig mitt i en Gyttjepöl, Peter blir så arg på Pompe och ska dra bort honom då halkar han och landar på rygg rätt i pölen hahaha!




Det var ett gäng Thaiare som började ropa så vi stannade till och tittade lite på illegal spelverksamhet. Dom var väldigt nyfikna och skrattade mycket. Efteråt fick vi reda på att alla damer skrattade så mycket för att Peter inte min Peter utan andra Peters pung hängde ut.. Peter välte Anders moppe och alla stog som paralyserade.










Efter detta vart det mörkt och efter att vi kört fel och hamnat på åkrar och risfält och återvändsgräder kom vi slutligen på rätt väg Anders rullade då ner för berget i fullfart utan lyse. Det gick bra iallafall men vet inte hur många ggr han svor och skrek på moppen och slog den med träpåkar och var arg. Då vart det ännu mer kul.

Tillslut kom vi hem och då bytte vi kläder och åkte ner till en fiskerestaurang i Nong Aa. Vi käkade drack och sjöng karaoke.

Sen åkte vi hem och festade lite till på verandan och vid 1 tiden slocknade vi med både Pompe och Sune (rotweilern) i sängen. Det var så fantastisk natur så vackra berg och dalar och fält så det går inte beskriva med ord. Precis innan vi kom hem så var det ett gigantiskt berg och en stor sjö hela sjön var fylld av eldflugor sånna som lyser i mörkret. Såg ut som att man var med i Avatar eller nåt. Helt fantastiskt.

Helgen var det bästa! 29 Mars åker vi till Vang Vien med Peter och Anders Herre gud!

Adieu!

Kommentarer
Postat av: Maja

Låter som ett äkta Sara&Peter-äventyr. Kram

2010-02-08 @ 15:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0