MARKNADEN

Jag och Peter är på ett sprudlande humör idag, jag bara älskar sånna här dagar när det verkligen lyser om en då går oftast allt ens väg också. Först gick vi och bytte däck på moppen vi skämtade och skojade med vår underbara moppe meck. Han är för go. Sen åkte vi till marknaden för att handla mat och bananer. Vi går ju alltid till samma banan tant och hon kan vara den sötaste banantanten i helaste världen. När jag tar upp en klase och visar henne den så hojtar hon på Thai, nej neej neeeej, den där klasen är inte stor titta här, hon rotar bakom sina skåp och tar fram en jätte klase med bananer som vi får till samma pris. Förmodligen har hon sparat den åt oss också eftersom vi alltid går dit. Hon säger också på Thai att den där ska ni äta om 3-5 dagar då är den helt perfekt. Så jävla söt så jag kan äta upp både henne och bananerna. Det är oftast små saker i livet som gör en lycklig, saker som man ska ta tillvara på bättre. Idag är livet mer än underbart. Jag har värme, jag sprudlar av glädje och jag har min bästa vän vid min sida i vått och tort. Sen får man inte glömma familjen hemma och alla vänner i Sverige och i Thai. Jag älskar er alla och ni gör mina dagar!

KÄRLEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0