VIENTIENNE VS MARIEHAMN

Jag och Peter satt och grämjade oss lite över Laos nu på morgonen och vi kom fram till att det är inte så stor skillnad från att åka på kryssning till Mariehamn.
1. man kan dricka och dansa på båten, ja men Peter är ett levande bevis på att man kan stå på en moppe och dansa till dunkande musik, senast i Lördags faktiskt det slutade med att vi välte och skrapsår på mina knän men det funkar. Dricka kan man också göra på moppen, man kan göra kiss stopp och öl & sprit stop.
2. Ålandsbåtarna har taxfree, ja men det har Vientienne också. Fördelen med Vientienne är att där får man 4 flaskor rom för 25 kronor altså mkt billigare.
3. Mariehamn har tull, ja det har Vientienne också där delar dom samma intresse (att förstöra för oss turstiga)
4. Tribal killar och annat white trash, det kan man jämföra med alla backpackers. Lika köttiga och skabbiga.
5. Nu ska vi ta och kolla på sevärdheter där krossar ju faktiskt Laos Finland alla gånger. Jag menar jag har aldrig sett en flod med tillgång till alla droger som existerar i princip, och där drinkarna serveras i hinkar fyllda med kvartingar, lippo och cola. Mariehamn det närmsta man kan kalla sevärdhet är möjligtvis marmeladfabriken och vem fan vill gå dit? Hungriga människor som ser mätta ut kanske.
6. Värmen, inte så dumt att åka till ett varmt land man har ju inte lust att sitta ute på däck nu direkt.
Nu ska vi hoppa på disco moppen och festa oss iväg till Vientienne över gränsen och tillbaka. Vi hörs senare.
Adieu!

Kommentarer
Postat av: Lolii

haha Hungriga som ser jävligt mätta ut!! haha

jag vill oxå köra en laos ist för Finland. Nästa gång I say :D

PUSS på dig finaste Sara!

2010-04-06 @ 10:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0