SVART HIMMEL

Nu har regnet börjat visa sig. Ikväll var himlen svart och nu ÖSER det ner regn. Jag nästan hade glömt bort hur mkt det kan regna här. Jag tycker det är så himla mysigt och friskt när det regnar jag får liksom lite lugn. Lite jobbigt när man ska nånstans men eftersom vi jobbar idag så är det bara gött. Jag har fått ett nytt beroende, Sallad. Jag har vart tok sugen på sallad i 2 dagar och bara ätit och ätit så himla gott. Traditionell isbergs sallad, mums!
Nu verkar det som att militären är på väg in i Bangkok och ska röja. Akta er för Rajaprasong. det här kommer säkert bli blodigt och jag förstår inte när det ska ta stopp.  Shit jag sket nästa på mig nyss en blix träffade PRECIS utanför och åskan slog till en 100 del efter både jag och Peter HOPPA till. Värre storm än det här har jag ALDRIG under mina 9 år i Thailand varit med om. Träden utanför fönstret håller nästan på blåser bort. Hahaha!  Anywho jag ser inte nåt slut på kaoset i Bangkok och det tror jag inte Thai gör heller. Men jag är inte så insatt i det politiska så allt jag kan förespråka om är att ni inte ska befinna er på de ställena där det finns röd skjortor, gul skjortor eller militärer.
Militären men inte i Bangkok utan på ett Malam i Nong Wua So, Isaan.
Malam (Thai Buskis) i Nong Wua So, Isaan 2009
peters Farbror Krister´                                                                                                                             ´                  ´
För övrigt har vi hittat billiga frysta hallon på Macro 59 baht för ett kilo så nu gör vi Banan-Hallon-Jodgubbs shakes varje morgon. Super enkelt vatten, is, banan, hallon, jordgubbar mixa = Klarrt!
Här kommer ett litet klipp från en konsert på Tawandaeng som vi var på förra året. Tawandaeng är ett country ställe med live band (och vanlig musik) som är väldigt uppskattat av Thai och falanger. Det finns över hela landet men det största ligger i Bangkok, Sänk volymen det är extremt hög ljudvolym.
Uppdaterar senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0