Rock n Roll

Ibland gillar jag att dricka whiskey röka cigg och dra några riff!



Ibland gillar inte min grannar det. I helgen (tror jag det var) ringde mina psykopatiska grannar polisen och 5 farbror blåisar knackade på vår dörr. Ljudet kan omöjligt ha vart särskillt högt med tanke på att högtalarna inte är inkopplade till tv spelet och tvn är från 1812 så ljudet är kanske sämst. Jag öppnar iaf med min gitarr (guitarr hero) poliserna skrattar och tycker jag är rolig och förstår att ljudet inte är särskillt högt dom ger sig alltså av snabbare än dom kom.

När jag sedan ska gå ut till grannen som har ringt polisen och be onom om ursäkt får han ett brutalt cp ryck och tar upp en GIGANTISK machetas och sätter mot min hals. Detta är ingen vanlig machetas som man hackar lite bamboo med utan en sådan med taggar bred som en yxas blad. När Peter kommer ut börjar han vifta med machetasen mot honom och viftar hejvild åt alla håll. Frugan förklarar att han in kunde prata och sa att han var arg för dom har en bebis i huset. Vi frågar om dom själva tycker att det är okej att ta fram en machetas och vifta mot någon som kommer och ber om ursäkt bara för att man är arg. Hon förklarar igen att han är arg.

Det slutar med att jag och Peter går in hämtar våra saker kör till polis stationen och förklarar vad som har hänt och då frågar polisen mig en (enligt mig) väldigt komisk fråga. - Har han huggit eller skurit er någonstans med machetasen?! va svarar vi nej så klart han inte har då skulle vi inte stå här... - så han har inte huggit er varför är ni här?! joo sa vi för att vi tänkte berätta om situationen om något händer och anmäla det. Han tog fram en bunt papper och frågade om vi ville anmäla, jag orkar inte med papper eller rättegångar som jag redan vet från början att jag kommer förlora så jag sa nej, men om vi dör eller om nåt händer så vet ni vem som gjort vad.

Vi gick sedan ut på krogen svepte i oss en flaska Whiskey till och dödade rädslan. Tänk vad alkohol är bra idag.
Jag måste säga att jag är absolut inte en sån falang som skapar problrm i Thailand, jag undviker dom och respekterar Thai. Det måste vara nåt lurt med våra grannar här dom verkar inte vara helt friska i huvudet.
Nu är iallafall allt lugnt och vi pratar inte med varann och tittar inte på varann så inget kommer hända. Jag och Peter kommer även flytta ut till byarna inom kort. I helgen som kommer ska vi förmodligen checka om internet funkar som det ska därute i skolan. Vi har redan fått klartecken på att vi får sitta där.

Här kommer även ett litet fyrverkeri till Lillebror på hans födelsedag.



keep on rockin in the free world!

Kommentarer
Postat av: Maja

VAR RÄDD OM DIG!

2009-11-23 @ 19:05:13
Postat av: venessa

Hej!

Tebax i Thailand:) skoj för dig, men tråkigt att vi inte hann träffas när du va här på besök:( men kanske nästa gång!



hahahahaha! skööön video snutt när du spela gitar hero, skratta en hel del:)

Läskigt me dina grannar! Men skönt att d verkar ha ordnat sig!



Ta hand om dig så länge!

O fin blogg förresten, väldigt kul att läsa.



massa kramar

2009-11-23 @ 20:22:53
URL: http://venessanordstrom.blogg.se/
Postat av: Libbi ;)

Saraaaaaaaaaaaa! hahahaha alltså en stjärna är född! haha du är oslagbar ju ;) snälla fortsätt bjud på dig själv så för du anar inte hur uppmuntrande du är! ;) Så glad att jag hittade till din blogg :D

Stor kram!

2009-11-28 @ 11:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0