Khon Kaen

Precis när jag kom hit träffade vi Sky på UD mkt trevlig och spontan kille. Han ville att vi skulle åka med honom på efterfest och jag var så putt på Peter för jag ville sova hemma och inte vakna upp i nåt gammalt ruckel. Tillslut gick jag med på bravaderna och Automatiska gigantiska grindar öppnas till hans hem som visade sig vara ett stort palats. Hans tomt kan jämföras med en stor park i Sthlm och gästhuset som vi sov i var som ett stort hus. Dom hade 4 bindgalna rotweilers som vi absolut inte fick hälsa på för då skulle dom äta upp oss men vi fick dom tama och dom älskade oss. Man kan sammanfatta det som att vi hade en sjukt trevlig kväll. Dagen efter var det dags igen spontan som jag är så åkte vi med Sky till Khon Kaen. En stor stad ca 2 timmar bort, jag har alltid velat åka dit och staden var grym. Kändes som ett litet Bangkok.




Vi gick och käkade och träffade Skys bror som bodde inne på universitets campus. (Khon Kaen kan jämföras med Uppsala studentmässigt. deras Campus är som en egen stad.) Vi tog en flaska Whiskey och satt och lyssnade på live band.




Efter Campus gick vi vidare till ett ställe som heter Ubar där dansade vi hela natten lång.







Men kvällen tog inte slut där efter Ubar vart det ett svart ställe kändes som man var i vilda västern folk dansade på bord och stolar och röjde som aldrig förr.



Unga och pigga som vi är så slutade vi inte kvällen där heller utan kvällens sista ställe var som ett utomhus ställe inomhus lite knepigt att förklara.



Morgonen slutades med lite kuttio (Nudelsoppa) rung 8-9 tiden då var det dags att hitta hotell för Sky var lite för förfriskad för att köra. 7 olika hotell var vi inne på alla var fulla. Jag ville sova men det verkade hopplöst. Tillsist hittade vi ett litet hotell som hade 2 rum och sov där ett par timmar.




Sky sov fortfarande så Peter och jag gick och åt lite mat och nån toscakaka liknande bakelse.






Sen på kvällen bar det av tillbaka till Udon och hem ljuva hem.



Jag älskar spontanitet!

pusspusspusspusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0