ROADTRIPP

Här kommer lite bilder och videos från vår roadtripp. Vi åkte typ 2 på natten från Udon ut till Ban kognongsaeng, gick och la oss och somnade vid 4 på morgonen. Va väldigt trött eftersom vi gick upp 6 på morgonen och bar oss iväg.
Började med att åka mot Loei norr upp i Thailand. Gjorde första stoppet vid Eravan Cave. Jag har alltid velat åka dit men trodde det skulle va nån lite grotta som inte var så mycket att se. Utsikten var ENORM likaså grottan. Tyvärr syns det inte lika bra på film och foton som i verkligheten men här får ni en liten uns av det iaf.



Det var 610 trappsteg upp till grottan stupandes rakt upp såklart! Jag har sån träningsverk idag så jag kan knappt gå.
Men det var det värt. Det kommer mycket bilder nu väldigt mkt hoppas det inte blir för tråkigt,m en jag gör det för jag tycker det är kul och det är min blogg så jag bestämmer hehe!


Första etappen med trappor.

Det kändes som att det aldrig tog aldrig slut.

Buddan på toppen

Peter och Sune ser ut som små myror i den stora grottan


Inne i grottan, kändes som jag var med i Super Mario Bros...

Andra sidan grottan, lite högt upp kanske!

Trappa upp till andra sidan

Efter Eravan Cave åkte vi till Loei och åt lite och försökte hitta den lilla vägen som skulle gå längst Mekong floden.

Welcome to Loei

Bus utanför restaurangen...

Första stoppen längs Mekong blev...

KAENG KOOD KOO

Såå vackert! Inte jag utan utsikten som jag döljer haha!

Lovely


Jag passa på att köpa en stråhatt, det tyckte jag var fint! Och en vit ring med 2 chilis på.

Ännu längre bort på Mekong under regn perioden är det massa vatten så man ser inte det gröna.

Längs Mekong

Mitt Thailand och Laos Laos på andra sidan floden.

Så nu har ni sett med egna ögon vad jag gjorde igår. Inte illa. Kvällen avslutades med en Tom Yum Goong Med färsk pasta, på Black Canyon. Vi har också lånat en till Moppe för nästa Fredan kanske Sara och Sofie kommer hit och jag hoppas verkligen det jag saknar ju mina vänner så himla mycket!

Nu ska vi åka och äta på restaurang gasen tog slut. Hoppas ni har det guldfisk mina vänner!
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0