SKOTTDRAMA

Ja vad ska man säga helgen har vart aldeles underbar. I Fredags så åkte vi till Paengs familj i Ban Luam (utkanten av Udon) Tung ringde tyå 4 ggr och bad oss komma och allt var redan planerat, så i åkte dit som sagt. Whiskey och massa mat och sång och sjung det var vår kväll helt enkelt en sån fin tradition kan ju inte brytas!  Vi grillade massa biff och åt massa sticky rice och 10 andra maträtter så klart hallåååå det här är Thailand varför nöja sig med 2-3 rätter när man kan äta 10.

Vi hade det så hiiimla trevligt och när vi kom möttes vi av massa kramar och leenden.

När sen kvällen kom så gick vi på det största malamet i Isaan (Malam = en typ av konsert teater) sjukt mkt folk och som alltid när det är malam mycket slagsmål. Dom har ju börjat med sprit förbud på malamen och det innebär mindre gäng bråk men långt ifrån slut på dom. Vi bestämde oss för att åka hem och åkte kanske 40 meter ut på vägen. Vi ser 2 killar som springer och en kille som åker på en moppe bakom alla kommer en tredje kille som slänger sig på killen som åker moppe i farten drar ner honom och börjar slå honom, sen kommer såklart dom andra 2 killarna och börjar sparka på den liggande moppe killen. En civil polis bil kommer i 100 knyck och bromsar in alla killar börjr springa åt olika håll och en av dom skjuter mot en av killarna. Jag kan inte säga exakt vad det var han sköt med jag tyckte det lät som en pistol och Peter som satt bakom mig tyckte det lät, eller såg ut som nån form av nödraket. Jag vände mkt snabbt och körde ännu fortare där ifrån, vill varken vara vittne eller råka ut för några otäckheter. Vi kom hem till Paengs syster igen och lugnade ner oss lite. Sen efter 10 min åkte vi lungt där ifrån. Kvällen slutade med en dusch och god sömn.

Sorry för den dåliga uppdateringen ska bli lite bättre nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0