Helgen

I Lördags åkte jag och Peter till Nong Prajak och hade Picnic. Jätte mysigt solen sken och vinden susade skönt, det var inte för varmt att sitta i skuggan! Sen åkte vi till Complexet och köpte varsin kaffe med mjukglass i på KFC jätte god men nästa gång ska jag ta den utan is för glassen och isen kladdade ihop sig lite grann, men den var glassig kan jag säga.
Sen på kvällen kollade på Eagle Eye tyckte den var bra faktiskt gillar sönna döra actiön filmör...

I Söndags så hade jag precis börjat jobba och var precis i slutfasen med en kund, han skulle i princip bara säga ordet JA då dog elen i hela området typiskt där försvann den kunden :( Vi gick över till Kjelle vår super trevliga granne och små snackade lite, sen bjöd dom över oss på middag så himla gulligt. Det var massa rätter det var omelett, och nån jätte god räk rätt och soppor och nån kött wok det var det godaste jag ätit på länge och lyllos kjelle som har sån duktig fru. Det var jätte trevligt och Kjelle ska hjälpa oss att bli turist poliser (volontär) han visade oss hans legitimation och keps och jag skulle verkligen vilja hjälpa till. Han berättade också att det finns ett barnhem utanför Udon precis som jag ska få reda på adressen till, vill så gärna hjälpa till även fast det kanske bara blir en gång i veckan så skulle det kännas bra att göra nåt gott. Men så är ju jag alltid jag vill rädda världen men har "för små händer" (ni kanske inte förstår mitt uttryck men jag gör det iaf)

Just nu känner jag bara att jag skulle vilja ha en stor kram av min pappa, en sån där kram som bara han kan ge mig.
Typ som när jag förkorade en match på fotbollen så visste han att man inte kan prata med mig eller röra mig för jag är så otroligt dålig förlorare men ändå så när han kramar mig efter matchen så kramar han så bra att det känns bättre och det lugnar mig. Pappa kom alltid till mina viktiga matcher och hans usla råd och tips (som egentligen var extremt smarta och helt rätt men det kan jag inte erkänna när jag gör fel) gör mig bara mer motiverad och mer taggad! Ååååh vad jag älskar min pappa, kan säga det 100 ggr och igen och igen och igen! Jag vill att pappa ska va stolt över mig och inte se mig som en fumlig naiv barnunge (som jag kan vara ibland) men jag har gjort mina misstag och vart blåögd och litat på folk för mycket men det kommer inte hända igen!

Kommer inte betala en krona till till Moderna Försäkringar nu kom det här "försäkrings strulet" som jag aldrig trodde skulle hända mig. Såklart dom inte ersätter felet i min lgt det finns ju alltid en massa jävla kryphål för dom idioterna, dom ljuger för mig i telefon sen när det kommer till kritan så han dom ingen "notering" på att jag har kontaktat dom lver huvudtaget. Nu ska jag ringa chefen och jag ska fan ha rätt, jag ger mig aldrig när jag har rätt!

Nu ska jag jobba vidare och minnes grejen kommer allt på en gång dom här förlorade dagarna, när jag orkar.

puss mina fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0