Nologo

Kvällen igår var fantastisk. Vi åkte och köpte biljetter och vakterna snackade lite med dom som sålde dom och när vi anlände till Climax hade vi fått värsta VIP platserna. Det hette till och med VIP bla bla bla. Alla drack Black Label och Hennesy vi drack Jack Daniels, vi var rock n roll! Bandet var grymma och min favvo låt kom som jag inte ens visste att det var dom som sjöng den. Vi flyttade senare ner en våning till ett par trevliga flickor. Dansade lite med dom och ja... Kvällen slutade med Ongsa och en promenad hem för vi var så förfriskade så vi inte riktigt hittade moppen och det var väl lika bra att vi inte körde hem då. Vi har en ny regel vet vi inte vart vi har ställt moppen så kör vi inte hem. Eller det är egentligen inte en regel vi har kommit överrens om men jag kom på den nu och den verkar vara bra! Hahaha!


Jag innan vi gick ut!

Utanför, det var storslaget!

Nologo




Kvällen avslutades med att jag vart sugen på potatismos. Jag skalade potatis och hackade upp den började mixa den hälde ut den ut mixern i en kastrull och började koka den. Jag var jätte hungrig och tyckte att potatismoset såg väldigt grått ut och det hade en geleaktig konsistens. Jag saltade mer och hälde på mer ketchup men inget tog bort den råa smaken. Jag förstog inte varför?! Varför vart det så dåligt? Var det att jag inte hade smör i? Jag beslutade mig för att aldrig mer göra potatismos i Thailand för det var minsann den Thailändska potatisens fel. När jag vaknade förstod jag fortfarande inte vad felet var. Då frågade Peter om jag hade kokat potatisen innan jag mixade den och värmde moset?! DÅ kom jag på att det var det som var felet att jag inte hade kokat den. Så kom ihåg gott folk, potatis mos utan kokt potatis är ingen höjdare! Min dumhet har nått sitt tak.

Idag mötte vi världens snällaste polis. Vi hade inga hjälmar, jag körde mot enkelriktat och att jag inte har nåt körkort. Jag pratade Thai med honom och det var nog det som räddade oss från att slippa alla böter. Länge leve gulliga poliser!
Dom senaste 4 gångerna har vi sluppit böter jag blir så glad.

Puss & Skål

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0