BANGKOK

Ja jag får väl börja här. Jag och Peter bestämde oss för att åka till Bangkok i Torsdags natt för att beställa ett nytt pass till honom. Vi kom fram 5 på morgonen och bestämde oss för att åka till Lumpini Park och kolla på Thai-Kineserna som utövar Tai Chi. Sån harmoni där i oaset mitt i stressiga och heta Bangkok.


Lumpini Park

En oas i hjärtat av Bangkok

Tai Chi

Chill mitt i stressen

Efter Lumpini tog vi Skytrain till Nana där Svenska ambasaden ligger. Allt gick snabbt och smidigt. Sen åkte vi in till Siam square och gick runt i flera timmar i alla dessa köpcentrum. Jag hade så ont i mina fötter, vet inte hur långt vi gick. Peter shoppade en fin piké och lite annat. Underbara köpcentrum och trendiga människor, jag älskar Bangkok!


Skytrain

Skytrain igen

Trafik

Sala Daengs station

Siam Paragon, en flickas dröm!

Say a prayer

håll i hatten

duktig fotograf eller hur?! haha!

Gaysorn det gillar vi!

Peter vid central World

Det började regna jätte mycket så vi gick in på Top Shop och där bjöd dom på Malibu drinkar, massa hotta modell killar stog och gjorde reklam för Malibu. Gottigottgott!

Malibu Boys

Drinky drink!

Efter all shopping så tog vi båten till Bang Kapi och mötte vår underbara vän Ning aah eller innan vi mötte Ning så lyckades vi hoppa av vid fel båt hållplats åka ifrån varann lyckades hitta varann igen och sedan tillslut komma fram.
Ning mötte oss och vi åkte och käkade. Vi råkade ge Ning äran att beställa in mat (han är inte lika bra som Sophon på det) Han beställde in Ko tunga som vi trodde va biff och en massa annat konstigt. Efter det restaurang besöket åt vi på Mc Donalds efter det 3 gånger!!! Hahah! Vi sov hos Ning 2 nätter. På Lördagen åkte vi till Chatuchak Weekend market.
Jag shoppade massa fina kjolar och klänningar och massa andra saker.


Singa skrapa

På floden på väg till Ban Kapi

Snabba puckar på/av

Chatuchak marknaden

liten del av marknaden

lite trafik då

Ning en fin bild på honom.

Ningkan igen

Jag skriver mer om Carabao och Laos i ett annat inlägg blir så långt annars.
Ha en fin dag och hoppas ni alla hade en trevlig midsommar!

PUSS


Kommentarer
Postat av: M

Skönt med livstecken igen! Skönt att veta att det inte bara är vi som gick så vi fick ont i fötterna i Bangkok, kändes som att vi var de enda västerlänningar som gick. Har foton när vi typ ser inklippta ut... Tänkte att vi missuppfattat hela grejjen och började åka taxi överallt istället =) I vinter får ni guida oss runt Bangkok! Jag vill köpa Converse och dricka drinkar på de där takterasserna!!! Stor kram med kärlek

2009-06-23 @ 15:01:33
URL: http://malisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0