Nothing more nothing less

Ja vad ska jag säga vad har jag haft för mig dom hära dagarna? mest jobbande men en himla massa chill också. Lite irriterad på att jag inte har införskaffat mig uppladdningsbara batterier till min kamera så jag kan dokumentera med bilder varje dag, tycker det är lite roligare så faktiskt så det kommer nog bli mitt nästa köp. Ett annat köp jag ska göra inom en snar framtid är en Ugn och en Blender så jag kan mixa massa smarriga daquiris & Smoothies. Fan förut tyckte jag att det var jobbigt att hålla mig från alkis vanorna i mer än 8 dagar, nu kan jag stolt säga att jag inte har druckit en droppe sen nyår och innan dess så drack jag inte på typ 3 veckor utan problem. Jag är faktiskt inte alls sugen på att varken dricka eller att gå ut, mår så himla bra så här och är piggare och nyttigare. Men klart det kommer bli kul den dagen man går ut men den kommer nog inte att komma på ett tag känns det som.

Igår så gick vi på en lång promenad runt hela Udon, det är sjukt va mycket man missar när man bara swischar förbi med motorcykeln. Hittade ett stort shopping plaza som var ingömt i en gränd omringat av en gigantisk marknad. Galet billiga kläder en skjorta kostade 100 baht = 25 kr och klänningar och t-shirts detsamma skjorts 50 baht. Dit ska jag gå tillbaka igen synd att jag inte hade med mig några pengar på promenaden för då hade jag vart 3 klänningar rikare.

Idag gick vi en lång promenad till Tesco Lotus gick typ över en mil kändes lite i benen och fötterna när vi kom hem.
Köpte 2 kg kyckling 1 kg socker, 5 morötter, 2 rättikor, 10 pkt nudlar, vit kål, massaman krydda, 1,7 kg potatis och 10 ägg allt detta kostade mig 293 baht alltså dryga 60 kronor. Man kan ju lugnt säga att man kan leva sjukt bra och sjukt billigt i det här landet, om man vet vad man sysslar med alltså.

Nog om mig, hoppas era dagar och det som har gått av 2009 har varit toppen!

Imorgon det är då min nystart i livet börjar förhoppningsvis!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0