Chinese New Year

I Söndags så gick jag och peter en city promenad till Complexet för att inhandla lite lins vätska åt Peter. 158 baht för 2 flaskor (39,50 kr) på Watsson's jävligt billigt om man jämför med i Sverige. I Sverige kostar en flaska ca 75 kr nästa halva priset i Thailand då. Me like.

Efter promenaden så tog vi moppen och Pompe till Nong Prajak Park. Vi la ut en filt köpte 2 kaffe från 7 Eleven och hade 2 bra böcker med oss. Trodde aldrig att jag skulle skriva detta men jag har börjat finna ro med att läsa. Jag trodde aldrig att jag skulle läsa en hel bok i hela mitt liv men jag har verkligen börjat gilla det. Dom måste va jävligt intressanta bara så att jag har tålamod att läsa dom och hellst att dom bygger på en sann historia. Den här boken jag läser handlar om en Flicka från Nord Östra Thailand (där jag bor fast inte i samma stad) som är född i fattigdom och misär. Hennes familj slår henne och utsätter henne för extrema förhållanden, den ända som nånsin älskat henne var hennes far. Hon rymde och vart tvungen att prostituera sig redan som 13 åring. Jag har inte läst klart den men det är sjukt bra hittills, Bara 13 heter den.

Det var länge sen jag kände sån harmoni som jag kände i parken vi låg och kollade på folk och läste och drack våran is kaffe, mysmysmys!

Efter att vi vart i Parken så åkte vi hem och duschade och åkte sedan till natt marknaden och kollade på kläder och sådant. Helt galet fina klänningar och saker. Blir aldeles kär. Gick omkring i nån timme och cruisade sedan runt lite istan. En stor rondell hade dom stängt av för det kinesiska nyåret och det var konsert, skönhets tävling och massa mat och öl tält. Bord var placerade över en 300 m lång gata och minutrarna räknades ner till 23 då tydligen deras tolv slag är. Galna fyrverkerier och "bomber" osade över stan och vi begav oss sakta men säkert hem och vilade. En underbar Söndag. Läste lite mer och slocknade vid 2 tiden.

Nu är det nån galen konsert på g igen dom spelar hög musik och det är lite halv svårt att fokucera man vill bara åka dit och kolla läget men jag har ju vart en sån duktig flicka och nästan slutat dricka, eller lite iallafall dricker om jag vill men inte jämt som tidigare, mår mkt bättre och ser otroligt mkt fräschare ut över lag.

Nu ska jag jobba vidare och lyssna på den braiga musiken.

Mamma, jag älskar dig över allt annat! Längtar tills i September när jag får krama och pussa dig igen.

Safe Blood, you feel me?

Puss era rackare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0