Celebration

Klockan 00:00 var vi klara med jobbandet och skulle bege oss då försvann såklart Pompe så vi fick leta efter honom i 2 timmar. Tillslut ick vi tag på honom och då bar det av. Över berg och dalar. Första stoppet blev i Nong Wusua tanken var at vi skulle stanna där ca 20 min och äta lite kai loak och dricka  lite ovaltine men som vanligt i framtiden så försvann Pompe IGEN!!! efter 3 koppar Ovaltine och Kai Loak (uppvärmt rinnande ägg) och 2 timmar senare hittade vi tillslut Pompe och fortsatte resan.

Top Notch på hela resan var att åka över dom höga bergen i Nong Bua Lumpu så jävla mysigt när det var stjärnklar himmel och stjärnorna var så nära så det kändes som man kunde ta ner dom. Jag hade tagit ner en till DIG om jag hade kunnat ;)

7 på morgonen var vi framme och Tong kom 20 minuter senare vi pratade med en jääätte trevlig dam som hette Wim som hade massa fisk odlingar och massa mark som hon ville bygga hus till oss på hahah.. ur gullig!

Tong kom och vi la oss och sov i några timmar. Sen var det upp och hoppa och i med lite ris vin. (Sato) Vi blev inbjudna på middag till minst 4 olika familjer och alla var nyfikna och ville prata med oss. Pon kom och alla som vi träffat förut det var galet mysigt Tong satt och spelade gitarr och alla satt och sjöng. Sen var det bara iväg till nästa fest. Denna fest var hos Pon för hans släkting från Bangkok skulle in och munka (bli munk) dagen efter så det var ett helt galet kalas med massa mat och festligheter. Sen hem och sova.

Dagen efter så blev vi väkta 9 på morgonen och åkte ut till Tongs farm där vi hade stor picnic och fiskade. Massa vin igen och massa Lao Kao. Efter det så åt vi suki hos grann familjen och bara chillade.

På självaste Nyårsafton så blev vi också väkta klockan 9 på morgonen då var det Fotboll som gällde. Vi spelade 11 manna och jag och Peter var med i Tongs bys lag och vi mötte en annan by. Det var säkert 4 byar som var där och kollade säkert 50 personer haha.. Dom höll på å skrika våra namn i högtalare och hade komentator hela matchen jätte seriöst. Där står jag och Peter i våra amatör skor Peter hade sina Kina skor hahha... Vi vann iaf första matchen och jag är ganska stolt att jag orkade 60 minuter. 1-0 och jag spelade fram till målet. Sen spelade vi lite Volleyboll och chillade lite. Hem och sov i nån timme när vi vaknade var det grillning och suki igen. Gott som tusan Whiskey och massa mys tror vi va typ 15 pers. Hela nyårs afton var jätte lyckad och jätte mysig.


Sista dagen och då vi skulle åka hem så var Tong så gullig så han sa att han också skulle till Nong Wusua vilket jag egentligen inte tror att han skulle så vi slängde upp motorcykeln på flaket och åkte hem med honom till hans fru May's by chilla lite där sen åkte vi till Sophon. Blev bjudna på Whiskey och massa massa mat dom hade fångat en 5 kilos fisk så det vart en hel del. Vi åkte hem till Peters pappa och där var det typ 15 falanger som skulle på fest hos Wilai & Peter vi vart också bjudna så vi tog en sväng dit och satt där och drack massa Whiskey och snackade bull!

Efter det åkte vi till Sing a songen där var Tong Sophon Scorpion och alla andra så avslutade vi kvällen med massa sång och dans sjuuukt kul kväll. Varje gång jag åker tillbaka till byarna kommer jag ihåg hur mkt jag saknar det... blir nog en flytt tillbaka snart tror jag.

Morgonen efter skulle vi åka hem men då stannade vi hos Harald som har öppnat en Svensk/Thai restaurang i Non Wai. Jag åt en " halv special" vilket var sibylla korv och västkustsallad med potatismos i korvbröd asså maaaaaaaaaaaammaaaaaaaaaaaaa va gott det var smakade precis som i Sverige bästa falang maten jag har ätit i Thailand Peter åt en Köttbulls råg macka med Västkustsallad den var också helt fantastisk god. Rekomenderar den varmt till alla som åker dit! Mumma säger jag bara.

Det var väl allt om min helg...

skriver mer sen lite kortare inlägg då kanske blir lite mkt det hära...

KÖSS PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0