VA E D FÖR DAG IDAG??

För det är ingen vanlig dag för det är Peters födelsedag HURRA HURRA HURRAAAAA!!!
Grattis Prinsen vi ska vara vänner för ALLTID!!!

Jag hade arrangerat en liten överraskningsfest för Peter och alla gäster var på väg att anlända. Peter kände sig dålig när han vaknade och jag fick avböja alla gäster från att komma. Det är jobbigt att känna sig dålig när det är så varmt...
Jag var uppe hela morgonen och fixade, jag gjorde gigantiska fruktfat med blåbärsglass och chokladsås. Massa kakor och mjuk banan kaka... Sen fick han 2 paket i morse, 2 skivor som man lär sig Thai på, han blev glad tror jag. Det är inga vanliga lära sig Thai skivir utan en är med slangord och dialekter samt den andra är med "words and sayings" alltså ordfraser. Sjukt bra verkar dom vara och massa nya roliga meningar och ord. Nu ska jag verkligen gå in för att lära mig Thai, och vad kan vara bättre än att man befinner sig i Thailand och har en massa Thailändska kompisar?! Jag ger mig inte denna gång!

Ikväll ska vi gå till en av våra favorit restauranger och äta. Dom är grymma på att göra Kai Jio Ma Pat Krapao Mo där sjukt gott det är Stekt köttfärs typ med thai basilika och en massa vitlök och till det är det Svarta ägg är typ 90 dagar gamla, det låter sjukt äckligt och jag var jätte skeptisk först men oj oj oj vad gott det är! Sen blir det väl Yum Vounsen, och nån annan rätt också. Efter vi har ätit och chillat och firat så ska vi gå till Jazz och dricka några öl så vi har en mysig kväll framför oss, men först ska vi jobba och sen får vi hoppas att Peter blir piggare också...

Här kommer lite bilder från imorse, vart lite mkt för 2 Personer jag hade räknat med minst 7 pers så vi har lite att smaska i oss i ett par dagar nu...








Imorgon ska jag gå en lååång promenad och äta massa fruktsallad till frukost.

Puss Kära Vänner!

Kommentarer
Postat av: Jenjira alias Thai-Lena

Hej!

Tack för dina roliga berättelser,har skrattat gott ikväll.Det var den mest unika tårta man nånsin skådat,fulsnygg så att säga.Men den såg smarrig ut-och säkert nyttig.Önskar dej ett fortsatt roligt liv-sauk-sanuk.

Thai-Lena från Oskarshamn

2009-04-22 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0