my oh my

Idag så åkte jag först till Nong Bua Lake och tog en 4 km promenad med Pompe och Peter i hettan. Skönt som tusan har lite träningsverk i magen och axlarna bara men det kändes bättre efter promenaden.

Sen åkte vi hem till Bengt och fick en lista på vad vi ska beställa för mat till hans café som han håller på att starta. En del av varorna finns redan i Thailand så imorgon runt 12 ska vi åka hem till honom hoppa in i bilen och visa vart allt finns. Tur att man har sån koll. Hehe. Vi fick en limpa cigaretter av honom också som tack för hjälpen, skönt att han tänker på vår hälsa!

Igår gjorde jag ngua dad diow soltorkad biff på balkongen marinerade köttet och sen soltorkade det. Vi åkte till marknaden och köpte 1 kg sticky rice och vips var maten klar. Marinaden vart helt toppen och köttet var fruktansvärt gott. Så kul att jag lyckades första gången jag gjorde det även fast inte så mkt kan gå fel egentligen. Toppen gott!

Jag har glömt att berätta att jag har tagit ut min tung piercing också. Gud jag har blivit så vuxen snart hela 27 år, kände att det var dags. Så nu är tungan utan smycken.

Nu ska jag jobba men jag uppdaterar snart igen.

Puss


Kommentarer
Postat av: Sara Samuelsson

Nämen heeeej Sara!

Bor du i Thailand okej... :)

Jag ska åka dit nu den 2mars... själv :S.

Jätte spännande!



Har du några bra tips på hotel i Phuket då jag inte bokat ngt första natten :)?



Kramar Sara

http://sveasara.blogg.se/

2009-02-05 @ 15:36:04
Postat av: Sara Samuelsson

Nämen heeeej Sara!

Bor du i Thailand okej... :)

Jag ska åka dit nu den 2mars... själv :S.

Jätte spännande!



Har du några bra tips på hotel i Phuket då jag inte bokat ngt första natten :)?



Kramar Sara

http://sveasara.blogg.se/

2009-02-05 @ 15:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0