Djur upplevelser

Thailand är ju ett land med mycket "konstiga" djur och är man här en längre tid kan jag lova dig att du får se en hel del. Under 1 års tid har jag blivit biten av Scorpioner, apor, mygg och en och annan fästing har gjort ett tappert försök men aldrig lyckats. Ormar har jag sett väldigt mkt av på landet och jag har till och med fångat en i huset och släppt ut. Eftersom det ligger nära djungeln, men igår hände det märkligaste. Jag satt och jobbade och pratade med en kund och plötsligt ser jag en FLADDERMUS som stööörtar mot mig. Jag börjar så klart skrika och skyddar mig med stolen men den är så snabb så hade den velat bita mig och förgifta mig med rabies hade den lyckats ändå, jag kunde ju inte direkt förklara för kunden att det var en fladdermus som attakerade mig så jag fick dra till med en vits och sjunga lite eeeh aah samtalet tog slut och Tillslut får vi ut den i det andra arbetsrummet. Jag skulle precis ut och springa så jag fick mig en rejäl jävla uppvärmning... Sist men inte minst hamnade den inne på toaletten. Vi hämtade påsar och peter tog på sig lite skyddande kläder. Den ville inte ut, jag tror att den var så vett skrämd så den fick en chock. Den landade bakom toan och till sist på en handduk. Vi fick ihop handduken med fladdermusen i och la den i en påse och släppte ut den. Fri som en fågel flög den iväg.


stackars liten!

Nu vet ni vad ni har att vänta er av Thailand, en massa konstiga djur!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0