Verkar som att vädergudarna firar Song Kran idag...

Hej å hå va det börja regna nu... fast jag älskar när det smattrar på taket det ger mig ro. Speciellt en bakfull dag som denna. Det vart rätt blött igår sjukt kul hade vi. Sophon är så snäll jämt bjuder på mat och små snacks! älskar hans crabsticks med hans wasabi sås. MUMS!

Idag var vi och tittade på land som vi ska bygga vårt fina hus på. Vi har kollat runt lite överallt och blivit erbjudna olika priser både skam priser och bra erbjudanden. Men idag tog priset! VÄRLDENS FINASTE tomt. Sophon känner oss han vet precis hur vi vill ha det och det fick vi! Marken var omringad av höga berg (precis som jag vill ha det) gröna ängar och vackra palmer. Jag vill jätte gärna ha en sjö nära mig och dra på trissor det fanns här med. 3 minuter ifrån den tomt biten vi tittade på. En av dom finaste sjöarna jag har sett här inom den här provincen (har ju förstås inte sett alla) men av dom jag sett. Den var lagom stor och hade med mysig grön ö på ena sidan med fina träd. Den hade tom en strand kant vilket är helt perfekt! Jag är så himla glad för det här var det bästa jag har sett! sjukt billig kommer vi få det också. Tror att vi kommer få en rai för 50000 baht (10000 kr). För er som inte vet så är en rai ca 1600 kvadrat meter. Känns som att jag verkligen har allt i mitt liv som jag vill ha. Alla bitar faller på plats.

Sen Åkte vi till Tungs restaurang och åt mat och satt och små tjötade lite med Gunnar och Göte. Så kul att höra lite skvaller ibland. Vi pratade om allt ifrån orensat ris till Lars-Göran som har blåst 200 Thai på flera miljoner baht och är efterlyst av Thailändska polisen nu. Så konstigt att man har lärt känna en person som visar sig vara värsta bedragaren. Man har ju hört talas om Thailändskor som försöker ta hus ifrån faranger men det är inte så ofta man hör om faranger som bedrar Thai.

Sen har dagen mest beståt av vila och tittat på Änglagård också det får inte glömmas...

Idag fyller min underbara stora syster år också! Grattis älskling! Så kul att prata med dig då släpper saknaden lite iaf :)

Jag får ju bittert ångra allt hat jag la mot Finland inatt... Fan att Sverige åkte ut! Men jag kan gotta mig med att dom åkte ut senare än Finnarna iallafall! "Somliga straffar gud med detsamma" Hahahah...

O&O

Kommentarer
Postat av: lovisa

här snöar det :(

2008-05-17 @ 12:19:52
URL: http://lovisamelin.blogg.se
Postat av: moster inger

hej sara
du har vel inte glömt din gamla moster
puss älskling
moster inger

2008-05-31 @ 21:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0