MORMOR ÄR VÄRLDENS BÄSTA!

Pratade med mormor idag och gud va jag saknar henne, hon är verkligen bäst i hela världen. Slår vad om att hon kommer ha nykokt knäck kola när jag kommer hem och lax mackor är redan garanterat ;) haha! hon är så söt när hon ska lägga på tar det längre tid än när man pratar, men vet att när man säger hej så är det dags att börja avsluta på en gång å tänka på refrengen. Älskar mormor över allt annat!

Idag kom den sötaste hunden hem till oss på en visit. Kao heter hon (vit) hon har blivit påkörd av en bil 2 gånger och fått opererat in stål ben. Hon kan fortfarande gå och springa och jag har aldrig mött en gladare hund. När hon ser oss blir hon så glad och exhalterad så hon böjer lite på rumpan och då kan sötnosen inte hålla tätt så hon kissar på sig. lir bara några droppar men själva grejen är ju hur söt som hellst man kan ju inte bli irriterad på en sån sak! Hahaha...

Pompe har fullt upp att jaga inseker. Det är julafton för honom.

Idag har vi varit och fixat till små justeringar på moppen vi svetsade fast ena fotpinnen och kirrade baklyset. Trodde att det skulle kosta typ 80 baht men ICKE! 20 baht kostade det... (=4 kr) löjligt nästan! och nu förstår jag verkligen varför motorcykel killen säger samma sak varje gång vi kommer dit. Jag: - sabaii dii mai? (hur mår du?) -mai sabaii (mår inte bra), no money... Han vart väl lite van att spendera när han nyligen vann sina 48000 baht på lotteri. Nu finns inget kvar, bittert! Han är en sjukt skön snubbe. Han hade inte grejerna till att laga vår hastighetsmästare och det ligger en Motorcykel shop näst intill hans, men jag har inte hjärta att gå dit och fråga dom.. haha vek?? JA!

Nu ska jag sova så jag har massa energi imorgon!

Over & Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0