I'm back

Nu är jag tillbaka. Det vart en internet fri helg med mkt natur, sprit och allt serverat. Ibland är det skönt att bli lite bortskämd. Tongs fru tog så bra hand om oss så..

Känns som att jag har så mkt att skriva så jag inte vet vart jag ska börja antar att jag får ta det i olika delar haha.

Började med att vi kom 2 timmar försent för att vi va ute dagen innan med Sophon vi va ute i Udon (storstan) och det gick jävligt blött till. Vi däckade på hans hotell rum vid 6 snåret. Lagom sliten så åkte vi och hämtade moppen, upp med den på flaket för att sedan träffa Tong väntandes i Nong A. Vi duschade och packade snabbt och sen gav oss iväg.

När vi kom hem till Tong så gjorde May mat till ossoch sen åkte Whiskeyn fram direkt. Hela grann kvarteret satt och väntade på att vi skulle komma så det vart brakfest á la Thai direkt. Lao Kao blev man pigg av och sen va vi igång igen. Eller inte Peter han va så jävla bakfull så han va tvungen att sova. Jag satt kvar starkare än nånsin... Hahah!


Tong är så rolig när han ska förklara saker.

Tong: May (hans fru) eat shit...
Jag: What??
Tong: Yes May eat cow shit, she loves shit.
Jag: I wouldnt wanna kiss her then if i were you...


Hahahaha... tillslut så kom vi fram till att May går och letar gammalt ko skit för att dom godaste insekterna flyttar in i bajset efter att det har torkat. Sen gräver hon som sagt upp dom här skalbaggarna och steker dom och äter som godis. Fräscht, nej kanske inte men det är iaf mkt proteiner... hhahaha! fyyy... Jag vart tvungen att prova, för har man inte provat så vet man inte... det smakade mest soja och jag va full som ett ägg när jag prova annars hade jag nog inte vågat och säkerligen spytt

image30



Dagen efter så skulle vi åka upp till nåt zoo i bergen men det va stängt så vi åkte till en jätte vacker dam ist. Vägen dit va så otroligt vacker så man tappa nästan hakan. Vi va över molnen och omringade av berg. Svalt och skönt var det också så vi passade på att köpa in en flaska Brandy och tog oss ett glas. Tongs kompis Pon va med också han pratar jätte bra engelska så det va trevligt att ha med en translator för en gångs skull hahah... annars kan det bli ganska mkt gäster med gester, men det är ju också sjuukt kul för det blir mkt skratt!

image28

Vaknade även denna morgon med att May hade gjort värsta mackan. ägg, skinka, å massa grönsaker massa mums! Sen berättade Tong att det va massa personer som hade väntat jätte länge på att vi skulle komma så vi va tvungna att träffa maffian i byn. Klockan va väl sisådär 12 på förmiddagen och vi knatade några hus bort. Där satt 20 personer och var jätte exhalterade över att se oss. Då kom Lao Kaoen fram igen och det var bara att vara artig och ta emot. 15 minuter senare satt man där och pratade Thai Engelska och var full som en kastrul igen. hahah...

Vi har vart och kollat på massa fina land, är sugen på att köpa billigt och sjukt vackert men jag kommer nog inte att bygga mitt hus där... vill va nära mina nära och kära här, blir åka och hälsa på ofta ist. Kanske köpa några rai och plantera lite eucalyptus träd?! Vem vet kanske finns en liten bonde inom mig iallafall...

Skriver mer sen, örkar inte mer nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0