EN BRILLIANT IDÈ

Jag och Peter satt just och bollade lite ideér om hur man kan få med så mkt packning som möjligt från Sverige till Thailand när vi åker tillbaka i September. Det som diskutterades mest var hantlar och skivstänger. Peter kom på den brillianta ideén att vi skulle ta 2 hantlar på 14 kg st i fickorna på jackan. Inte nog med att vi har 40 kg i resväskorna och 20 kg i handbagage vi ska också ha 30 kg i jackan! BRA IDÈ!!! tänk er själva och föreställ er detta... 2 stolpskott som står vid pass kontrollen. går igenom detektorerna, detektorerna börjar pipa, pipa högt som fan. Tull grabbarna säger: -TÖM FICKORNA... Peter tömmer 3 kg lösviktsgodis, lite pulvermos, en jätte burk gröna oliver och slutligen 2 hantlar på totalt 28 kg! HAHAHHAHAHAH! Antingen skulle dom tycka att vi var dom roligaste människorna i hela världen eller så skulle dom tycka att vi var dom mest dumma jävla människorna dom sett i deras långa liv. Förmodligen det sistnämnda. Jag tyckte iallafall att det var det roligaste vi diskutterat på länge och jag är så lyckligt lottat att jag har Peter som min bästa vän.

image20

Då lyder frågan: är jag och Peter dom snålaste i hela världen som inte kan köpa hantlar i Thailand för 240 kr eller är vi bara ekonomiskt lagda som tänker på dom smartaste sätten att frakta våra älskade saker från vårt älskade land?

Sen ska jag tillägga att vi är nog bland dom ända i världshistorien som släpar hem 2 soffor & ett soffbord på en sl buss mellan Uppsala och Norrtälje för att vi inte orkade vänta 1 vecka på att IKEA skulle frakta sakerna. IVRIGA?! neeej bara glada över våra köp. Gott folk.. Ingenting är omöjligt det har jag lärt mig efter mina 8 år med Peter.

PS! Vi kommer inte frakta vikterna vi prioriterar 27 kg extra oliver istället.

O&O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0