Bananer & Arne Hegerfors

Nu kom vi hem från Sune (människan Sune) som bjöd på fotbolls tabbar på dvd samt färska bananer direkt från träden. Det är så kul att höra på olika falanger ibland dom som bor här tror sig veta det mesta, men faktum är att många av dom inte vet ett skit om Thailand egentligen. Jag tror att dom vill så gärna tro så dom hittar på.

Detta gäller så klart inte alla. Men om man tillexempel frågar Sune vad det fina huset vid bensin macken kostade att bygga så kommer Sune mot all förmodan dra på med en summa på 2,5 milj - 3 milj. Frågar man sedan Bosse som inte har pratat med Sune om det så kostar det garanterat 1 Milj att bygga. Frågar jag senare Killen på macken som äger huset så konstaterar han att det kostar 1,2 milj inkl mark. Jag litar inte på nån falang när det gäller att fråga om regler och priser för sanningen är att dom flesta vet inte som sagt!
Peter sa just en jäkligt kul sak som stämmer snuskigt bra. -Jag har aldrig hört en falang svara "jag vet inte" så sant så sant.

Näe nu ska jag jobba. Hoppas att alla får en trevlig dag på jobbet eller vad ni nu gör idag.

Arrividerci (stavning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0