Funderingar

Okej, hade en liten diskussion med Peter nyss om patriotism och nationalism. En liten skilldring bara. Thailand, Thailändare går stolta med t-shirts med Thailändska fanan på, Nationalsången spelas 2 gånger dagligen på ALLA tv kanaler klockan 8 på mogonen och 18 på kvällen. Tittar man då på Sverige så har ju media förstört detta för Svenskar helt och hållet. Om du har en tröja med en svensk flagga på som det står Sverige på eller nåt liknande så klassas man som nasist enligt folk nu för tiden. Detta är helt sjukt sen när blev det förnjudet att älska och hylla sitt fosterland egentligen? I andra länder sker det dagligen men i Sverige är det TABU! Saken är den att jag respekterar Thai som går runt med sina flaggor och t-hirtar med Thailändska tryck på, jag tycker att det är underbart med människor som är stolta över deras bakgrund. Vad är det som är så nazistiskt med att sjunga den Svenska nationalsången? jag menar det spelar väl ingen roll vem som sjunger den svart som vit, Svensk som Colombian. Jag kan bara inte förstå vad det är som är så fult med det...
Jag förstår att Svenska flaggan syns på nazister i media och att dom sjunger national sången när dom marscherar men man ska väl inte dra alla över en och samma kam?! Jag älskar Sverige och det kommer jag alltid göra tabu eller inte, jag är också stolt över att jag kommer från Sverige men detta betyder inte att jag föraktar någon från något annar land elle religion!

LOOSEN UP FOLKS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0