Back from Laos

Nu är jag tillbaka från Laos och Vientienne, faktiskt inte så värdelöst som jag trodde det skulle bli utan tvärtom väldigt trevlig resa. Mer om Laos senare.

Är måttligt irriterad för jag skrev ett sjukt långt och jätte roligt inlägg igår som raderades.

Dagen innan Julafton fick vi för oss att vi skulle ställa tillbaka vår dygnsrytm och det gjorde vi. Julaftons morgonen började med en mysig Vietnamesisk frukost vilket var super gott



Efter det tog vi en lång promenad med Pompe i Nong Prajak Park. Hann faktiskt med en hel del på Julafton. Vi växlade in pengar till $ och efter det så gick vi hem och kollade på film. Eftersom att vi skulle hålla oss vakna i typ massa timmar så kom vi på roliga tävlingar för att hålla ögonen öppna. Vi hade en tävling vilken innebar att man fick 3 prickar på sig, alltså om jag nickade eller somnade till så fick jag en prick. Den som fick en prick var tvungen att gå upp och skölja ansiktet med rikligt med vatten. Men då kom Jag "geniet"  på en liten spetsad variant av tävlingen att den som fick 3 prickar var tvungen att tvätta ansiktet i toa vattnet. Hahaha. (Måste bara tillagga att jag visste att Peter var mkt tröttare än vad jag var så det gjorde det hela mkt roligare.) Om man fick 5 prickar alltså om man somnade till 5 gånger under filmen så var man tvungen att dricka toa vattnet. Detta vart också mkt roligare eftersom jag alltid gnäller på Peter över att han alltid trycker ner knappen på toan för kort tid så allt hans kiss inte spolas ner ordentligt. Sen kom Peter "Einstein" på att om man fick 10 prickar så var man tvungen att doppa hela handen i vattenkokaren, det hela slutade med att Peter fick en prick och alla var glada. Hahaha...

Julafton vart inte så osocial som jag hade förväntat mig. När vi kom hem från alla aktiviteter så gick mobilen varm. Det ringde och ringde och vi blev övertalade att gå på Julbordet. Vi gjorde oss iordning och åkte ner till Fifty Fifty och där var det full smockat med folk. På med dom blinkande tomteluvorna och sen var det bara att hugga in. På Julbordet fanns det Julskinka, Varmrökt Lax, Köttbullar & Lingonsylt, Potatissallad, Potatismos Janssons Frestelse, Rödbetssallad, Spaghetti & Köttfärssås och massa Thaimat. Jag tyckte det var gott men Peter och hans Pappa  var inte helt nöjda med maten dom tyckte det var lite smaklöst och fattigt.

Del av Julbordet

Jag & Wilai

2 Öl och fulla magar senare gick vi hem och försökte sova, då var det först dags att riga hela tjocka släkten, sen bums i bädd. Vi hade vart vakna i 34 timmar så ni kan ju haja att det va skönt att sova. Upp 7 på mogonen och på moppen till Nong Kai för att sedan åka in i Laos. Taxi till ambassaden som var full packad med folk som vanligt sen en promenad till Nita Inn där vi alltid brukar sova. Ut direkt och käkade en smaskig Fransk Baguette med massa gottis på, sen hem och kolla på film. Efter halva filmen somnade både jag och Peter och sen när vi vaknade kollade vi klart. Det vart Midnight Express toppen bra film. Sen bestämde vi oss för att gå ut på en promenad vi gick ner till Mekong floden och promenerade längs den jätte mysig "strand promenad" med jätte fina restauranger.

Mekong men kortet taget från Friendshipbridge

Nu får ni gotta er med det här hinner inte skriva mer nu!
Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0